Treść przekazu reklamowego

| By admin | Filed in: Uncategorized.

Skuteczna reklama to głównie stosowny przekaz. Im skuteczniejszy, tym szybsza i bardziej zadowalająca reakcja ze strony odbiorców reklamy. W treści przekazu reklamowego istotne jest zilustrowanie tych korzyści, które wynikają ze skorzystania z oferty nadawcy reklamy. Taka reklama to głównie apel do kontrahentów, który może przybierać trzy formy.
Przekaz reklamowy może skorzystać m.in. z apelu racjonalnego. Tutaj ważne jest odwoływanie się do konkretnych korzyści związanych z dokonaniem zakupu reklamowanego produktu. W większości wypadków tekst takiego przekazu koncentruje się na jakości produktu, na jego licznych walorach , a ponadto efektywności, przeważnie w takim apelu podkreśla się też oszczędność jako jeden z najlepiej bardzo poważnych walorów produktu.
Reklama może wykorzystać też apel określany mianem emocjonalnego. Taka tekst musi się odwołać do uczuć odbiorców reklamy i wzbudzić w nich pozytywne emocje, dzięki którym szybciej podejmą oni decyzję o dokonaniu konkretnego zakupu. Czasami w takiej reklamie nadawca usiłuje odwołać się do uczuć negatywnych, co natomiast jest zabiegiem dość ryzykownym i niebezpiecznym. W ogromnej liczbie przypadków wykorzystywane są zatem pozytywne emocje, tj.: miłość, radość , a dodatkowo duma. Reklama ma możliwość przybierać różnorakie formy, wykorzystywane są róznorakie formy jej przekazu: gazeta, telewizja, internet, kino, telefon, szyldy, banery, dlagi reklamowe i tak dalej. Część z nich możemy zainicjować własnymi siłami, w jaki sposób flagi reklamowe które zakupić można w specjalny sklepie – maszty flagowe.
Reklama może skorzystać także z apelu moralnego, który opiera się na takich kategoriach, jak dobro i zło. W zdecydowanej większości przypadków taki apel pojawia się w reklamach o charakterze społecznym, kategorycznie bardzo rzadko pojawia się w reklamie produktów normalnego użytku.


Tags:

Comments are closed here.