Być nauczycielem

| By admin | Filed in: Uncategorized.

Rodzice dzieci szkolnych w bardzo wielu sytuacjach zastanawiają się, czy w szkołach w ogólności dobrze się uczyć, czy program jest tak dopasowany do dzieci, ażeby mogły one osiągać maksymalne efekty z edukacji, czy dosłownie zupełnie inaczej, konspekt zajęć przygotowany jest nudno i bez pomysłu? Wszystko wskazuje na to, że zarówno obawy dzieci, jak i rodziców są tak realnie podstawne. Dzisiejsza szkoła w Polsce być może jest wręcz przedpotopowa. Wręcz lektury są słabe i w ogóle niedopasowane do dzisiejszych realiów, a co dopiero mówić o innych rzeczach.

Faktycznie mojej dzisiejszej szkole możemy mieć kilka do zarzucenia, niemniej jednak w głównej mierze to, że nie idzie z duchem czasu. Nowi nauczyciele co prawda posiadają pomysły na to, jak rozruszać młodzież (zobacz – gry edukacyjne dla dzieci), jak dostarczyć jej jakichś bodźców do nauki, ale ci starsi są już tym zupełnie znudzeni. Na nieszczęście edukacja wczesnoszkolna to ostatni etap, na jakim dzieci uczą się prze zabawę, później jest wyłącznie gorzej. Później zostają one zakute w ciężkie tornistry wypełnione masą książek, z których tak naprawdę nic nie rozumieją. Te książki pisane są językiem dorosłych, więc nic zaskakującego, że programy edukacyjne nie są w stanie adekwatnie realizować tego, co jest w podstawie programowej (należy więc spostrzec – programy edukacyjne). Tego jest po prostu za bardzo dużo, to jest nudne, nużące, to jest po prostu bezbarwne, a czymś takim niestety nie da się zachęcić dzieci do edukacji. One maja dzisiaj tyle bodźców, że książki to ostatnie, w co wolą zaglądać. W sumie nie ma się im co dziwić. Prawie każdy dorosły zrobiłby na ich miejscu to samo.

Więcej: programy edukacyjne.


Dodaj komentarz